تحلیل و آنالیز وب سایت

تحلیل و آنالیز وب سایت

موتورهای جستجو می توانند کار یک بازاریاب را انجام دهند که این کار در قبال دریافت مبالغ ناچیزی (هزینه ای که برای طراحی سایت و خرید فضای اینترنتی پرداخت می شود) انجام می شود. اما موتورهای جستجو زمانی وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهند که وب سایت ها نیز طبق قوانین تعریف شده از سوی آن ها پیش بروند. وب سایت ها باید پیوسته مورد بررسی و آنالیز قرار بگیرند تا میزان بازدهی آن ها مشخص شود. از این رو می توان گفت تجزیه و تحلیل سایت یک گام حیاتی در فرایند اینترنتی می‏ باشد. آنالیز سایت، توانایی سایت را در مقایسه با سایت های مشابه نشان می‏ دهد. به عبارت دیگر، موتورهای جستجو برای وب سایت ها رتبه‎ها‏یی را در نظر می ‏گیرند که براساس رعایت الگوریتم‎ها‏ و پارامترهای مشخص شده ای صورت می ‏گیرد. از این رو سایت ها پس از مدتی که شروع به کار می‏ کنند نیازمند یک بررسی دقیق از شرایط و موقعیت خود می ‏باشند. مدیران وب سایت‎ها‏ با اجرای برخی ابزارهای آنالیز می‏ توانند به این مهم دست پیدا کنند. موتورهای جستجو دارای رابط کاربری خاص می باشند که برای وب مسترها یا همان مدیران وب سایت‌های اینترنتی، تدارک دیده شده تا بتوانند به راحتی موتور جستجو را در پیدا کردن مطالبشان راهنمایی نمایند. این کار به واسطه تجزیه و تحلیل انجام می ‏شود. ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت امکان ارتقا وب سایت را در موتورهای جستجو فراهم می‏ کنند. این کار بواسطه مشخص کردن معایب و خطاهای صفحات وب و همچنین پیش روی نهادن روش‎ها‏ی ارتقا و بهینه سازی صورت می‏ گیرد.

نحوه آنالیز سایت

  • بررسی سرعت سایت عامل مهمی در جذب کردن کاربران می باشد. سایت هایی که دیر لود می شوند کاربران خود را از دست داده و رتبه پایینی دارند.
  • کلمات کلیدی و لینک های آن ها را بررسی کنید و پس از آنالیز سایت کلمات کلیدی را به صفحات داخلی لینک دهید. البته الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند و احتمال دارد در آینده شیوه دیگری را به کار بگیرند.
  • لینک های خارجی را بررسی کنید و رتبه سایتی که به آن لینک داده اید را بررسی کنید. اگر رتبه سایت کاهش یافته بود سعی کنید لینک دهی سایت را تغییر داده و به سایت معتبرتری لینک دهید.
  • اگر در محتوا از لینک استفاده نکرده اید سعی کنید در بهینه سازی و آنالیز این نکته را مد نظر قرار داده و حتما از لینک استفاده نمایید.
  • سعی کنید رقبای خود را آنالیز کرده و موفقیت های آن ها را بررسی کرده و در بهینه سازی خود منظور نمایید.
  • کلمات کلیدی های خود را بررسی کرده و سعی کنید دنبال کلمات کلیدی های متمایز از رقبا باشید.
  • بررسی سایت هایی که به شما لینک داده اند. سعی کنید اعتبار سایت هایی که به شما لینک داده اند را بررسی کرده زیرا این عامل بر روی اعتبار سایت شما نیز تأثیر دارد.

Share this post