دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت

دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت

تا چند سال پیش، سازگاری با موبایل برای یک وب‌سایت چندان ضروری نبود و بیشتر بعنوان یک ویژگی خوب لحاظ می‌شد؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش فعالیت کاربران در ‌اینترنت از طریق موبایل، سازگاری با موبایل دیگر یک ویژگی محسوب نمی‌شود؛ بلکه یک ضرورت است. در‌این مقاله در مورد ‌این که چرا سازگاری وب‌سایت با موبایل اهمیت دارد صحبت خواهیم کرد.

۱. وبگردی با موبایل در حال افزایش است

هر کجا را نگاه کنید، شخصی را در حال استفاده از موبایل خواهید دید و هر روز افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند و یا تبلت خود برای آنلاین بودن استفاده می‌کنند؛ طوری که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک، افراد صرفاً از این طریق برای وبگردی استفاده کنند؛ بنابراین به عنوان صاحب کسب و کار، بهتر است وب‌سایت شما طراحی سازگار با موبایل داشته باشد، تا از این قافله عقب نمانید.

۲. افراد از طریق موبایل بیشتر خرید می‌کنند

خریداران امروزی باهوش هستند و قبل از هر سفارش، در مورد آن خدمت یا خدمات تحقیق می‌کنند. آن‌ها وب‌سایت شما را چک می‌کنند، نظرات را می‌خوانند و اطلاعات تماستان را بررسی می‌کنند. آنها می‌خواهند در کمترین زمان اطلاعات مورد نظرشان را بدست آورند و برای این منظور چه ابزاری بهتر از موبایل که در اوقات فراغت نیز بتوانند از آن استفاده کنند. طبیعتاً اگر مشتریان نتوانند از طریق موبایل به سایت شما دسترسی پیدا کنند، بدون هیچ تردیدی سراغ سایت رقیب شما می‌روند!

۳. اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی با موبایل هستند

در حال حاضر عمده‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط موبایل و تبلت انجام می‌شود و برای حضور مؤثر در این شبکه‌ها نیاز به معرفی وب‌سایت خود دارید؛ چه بخواهید لینک یک مطلب یا خدمت را در کانال تلگرامی‌تان ارسال کنید و چه بخواهید آدرس وب‌سایتتان را در پروفایل صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان قرار دهید، لازم است سایت شما برای میزبانی از مخاطبان، آماده و با موبایل سازگار باشد.

۴. موتورهای جستجو به سازگاری با موبایل اهمیت می‌دهند

یکی از موارد تأثیرگذار در رتبه‌بندی سایت از دید موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل، سازگاری سایت با موبایل است. اگر وب‌سایت شما با موبایل سازگار نباشد، ممکن است شاهد افت شدید جایگاه وب‌سایت خود در نتایج جستجو باشید و در نتیجه ترافیک سایت شما و در نهایت فروش شما کاهش خواهد یافت؛ بنابراین اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو، رتبه‌ی مناسبی کسب کند، لازم است مطمئن شوید وب‌سایتتان در موبایل بدرستی اجرا شده و به خوبی نمایش داده می‌شود.

۵. سازگاری با موبایل از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند

برخی افراد دنبال طراحی اپلیکیشن یا پیاده‌سازی نسخه‌ی موبایلی برای وب‌سایت خود هستند؛ این کار علاوه بر ایجاد هزینه‌های اضافه، زحمت بروزرسانی را چند برابر می‌کند؛ درحالیکه با طراحی واکنش‌گرا (Responsive) برای سایت خود، با یک بار بروزرسانی وب‌سایت، تمام مخاطبان سایت خود را از کاربران کامپیوتر و لپ‌تاپ گرفته تا موبایل، تبلت و حتی ساعت هوشمند پوشش می‌دهید.

Share this post