سئو چیست؟ چگونه فاتح موتورهای جستجو شویم

سئو چیست؟ چگونه فاتح موتورهای جستجو شویم

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند.سئو چیست؟ سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

رعایت استاندارد در طراحی سایت و یا رعایت اصول بهینه سازی سایت (سئو) یکی از مهمترین نکات و ابزار در گارانتی نمودن افزایش رتبه صفحات و در نتیجه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر میباشد . اصول طراحی وب برای جستجوی بهتر در موتورهای جستجوگر در مقالات آینده سازین منتشر میشود.
دقت در نوشتن برچسب های متا ( متاتگ )

چنانچه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار طراحی وب سایت استاندارد انجام شده باشد هر بخش که دارای محتوای متن و تصویری است بطور معمول دارای برچسب های موضوعی ، عنوان و متاتگ ها میباشد که دقیقا بایستی با جداسازی از طریق ، یا ; یا حتی (واژه) حداکثر تا ۲۰ یا ۳۰ کلمه وارد شود و صد البته که وارد نمودن عنوان و متاتگ ها دارای اصول خاصی میباشد .

کلمات کلیدی نقش کمی در افزایش رتبه سایت ایفا میکنند

بر خلاف آنچه تا کنون نسبت به تاثیر کلمات کلیدی برای جستجوی صفحه و سایت در موتورهای جستجوگر شنیده اید ، باید بدانید واژه های کلیدی صفحات نه تنها تاثیر بسیار کمتری نسبت به سایر عوامل برای افزایش رتبه و رنک سایت دارند ، بلکه وارد نمودن کلمات کلیدی بدون ارتباط به محتوای صفحات میتواند بهانه ای برای کاهش رتبه و یا حذف صفحه یا سایت از فهرست نتایج جستجو به موتورهای جستجوگر بدهد.

بررسی کل محتوای یک صفحه توسط موتورهای جستجوگر

موتورهای جست و جو صفحات شما را از بالا به پائین جست و جو می کنند برای همین است که عنوان صفحات ، توضیحات و کلمات کلیدی اهیمت دارند . چنانچه بتوانید با حذف جدول ها و تصاویر مطالب خود را در قسمت های بالاتری از صفحه قرار دهید شانس شما در موتورهای جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حین نمایش نتایج جست و جو بخشی از مطالب شما برای بازدید کننده نمایان خواهد شد و او می تواند بفهمد که آیا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است یا خیر .
برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدیدکننده از حیله استفاده نکنید

رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک های شما افزایش نمی یابد بلکه رتبه شما زمانی افزایش می یابد که تعداد نمایش سایت شما در نتایج جست و جو افزایش یابد و مخاطبان بر روی لینک شما در موتورهای جست و جو کلیک نمایند . برای فهم بهتر یک مثال می زنم : شما مطلبی در سایت خود تحت عنوان ” آموزش هک ” دارید . چنانچه کسی در گوگل و … این عنوان را جست و جو کند و سایت شمارا مرتبط با این عنوان بیابد و بر روی آن کلیک کند سایت شما در جست و جوی این عنوان رتبه بالاتری خواهد داشت . البته اگر تعداد زیادی مخاطب از این طریق به سایت شما برسند .

شبکه های اجتماعی

استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی به مانند گوگل پلاس به موتور جستجو سیگنال هایی را ارسال می نماید که وتور جستجو با استفاده از آنها به سایت رنک بهتری می دهد

استفاده از عکس با فرمت های شناخته شده

شاید خیلی از وبمسترها ارزش تصاویر را در افزایش سئو را نادیده گرفته باشند اما استفاده از انواع عکس های بهینه در محتوای مطالب سایت می تواند کمک فراوانی برای افزایش رنک ، بازدید و سئوی سایت بکند .

عکس های بهینه به تصاویری گفته می شود که سایز و حجم مناسب و از فرمت های معروفی چون : jpg ، png ، gif و … باشند و هنگام درج تصاویر توصیه می شود از تگ های alt و title استفاده شود .

استفاده از ویدئو با پخش آنلاین

استفاده از ویدئو در این بازار داغ سئو بسیار کار خلاقانه ، هوشمندانه و فوق العاده ای است ، در واقع بر اساس تحقیقاتی که بر روی موتورهای جستجو انجام شده است ، ویدئو نسبت به دیگر محتوا ها در یک وب سایت ۵۰ برابر بیشتر توجه موتورهای جستجو را جلب می کند .

در تکنیک های قدیمی سئو ، محتوا ، لینک ها ، استراتژی های ارتباطی ، نقشه سایت بسیار موثر بودند و همچنین هنوز نیز هستند ولی امروزه ویدئو نقشی برابر یا حتی بیشتر از این گرینه ها را اجرا می کند .

در ضمن فرامشوتان نشود که شما فقط نباید به روبوت ها و خزنده های موتورهای جستجو تکیه کنید و منتظر بمانید که آنها بیایند و ویدئوها شما را کشف کنند ! سعی کنید شما ویدئوهای خود را به آنها اعلام کنید ، برای اعلام کردن ویدئو ها می توانید از یک Sitemap ساده برای ویدئوهای خود استفاده نمائید (با استفاده از xml به راحتی می توانید این کار را انجام دهید) .

استفاده از افزونه های سئو

برای سئوی سایت های وردپرسی افزونه های متعددی وجود دارد که در بین تمامی آن ها دو افزونه ی Yoast SEO و all in one pack مشهور تر هستند و شما می توانید در کنار رعایت سایر نکات به آن ها نیز توجه کرده و از آن ها استفاده کنید. افزونه ای که امروز بررسی میکنیم، “افزونه Yoast SEO” که از بهترین و استانداردترین افزونه در امر بهینه سازی و سئوی سایت های وردپرس به شما می رود و بروز رسانی های منظمی را دارد.

Share this post