چرا سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد؟

چرا سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد؟

شاید چند سال قبل، وب‌سایتی برای کسب و کار خود ساخته باشید که در آن زمان ایده‌آل به نظر می‌رسیده؛ اما اکنون چنگی به دل نمی‌زند؛ چرا که تکنیک‌های طراحی وب و بازاریابی آنلاین مدام در حال تغییر و دگرگونی است. همانطور که می‌دانید وب‌سایت شما هویت کسب و کار شما در فضای مجازی و اولین چیزی است که مخاطبتان از کسب و کار شما می‌بیند و طبیعتاً می‌خواهید تأثیر خوبی در نگاه اول بگذارید، پس ببینیم آیا طراحی مجدد سایت شما ضروری است یا خیر؟

طراحی مجدد سایت شما الزامی است اگر:

۱. با موبایل سازگار نیست

امروزه تقریباً هر کسی یک موبایل دارد و بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت در دنیا از موبایل و تبلت برای بازدید از سایت‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بر اساس آمار گوگل ۶۱٪ کاربران بسیار بعید است به وب‌سایتی که با موبایل سازگار نیست، دوباره سر بزنند و بازدید از سایت‌های سازگار با موبایل ۴۰٪ بیشتر از بقیه است؛ بنابراین داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا (Responsive) بیش از پیش ضروری است و روی کسب و کارتان تأثیر مستقیمی دارد. از این رو اگر وب‌سایت شما در موبایل نمایش درستی ندارد وقت آن رسیده که به فکر بازطراحی آن باشید.

مقاله مرتبط: دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت

۲. در گوگل جایگاه مناسبی ندارد

اگر سایت شما رتبه‌ی پایینی در موتورهای جستجو دارد، ممکن است به این دلیل باشد که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه (SEO) نشده باشد. از آنجا که الگوریتم‌های گوگل بطور مرتب در حال به‌روزرسانی است، تکنیک‌های سئو نیز همواره در حال تغییر است و ممکن است ترفندی که دو سال پیش جواب می‌داده، امروزه کارایی نداشته باشد.

۳. تجربه کاربری ضعیف ارائه می‌دهد

همانطور که اشاره شد وب‌سایت شما اولین چیزی است که مردم درباره‌ی کسب و کار شما می‌بینند؛ بنابراین باید مطمئن باشید که تجربه‌ی رضایت‌بخشی به کاربران سایت خود می‌دهید. تجربه‌ی کاربری شامل موارد زیادی است، از قبیل: ناوبری آسان بین صفحات سایت و دسترسی آسان به مطالب مورد نظر و همچنین خوانایی کافی مطالب، تصاویر مناسب و دیگر جزییاتی که با کنار هم قرارگرفتن باعث می‌شود کاربر در سایت شما بماند و علاقمند شود جای اینکه اینکه فوراً از سایت شما خارج شده و سایت رقیبتان را بازدید کند!

۴. با فلَش ساخته شده است

در گذشته، از این برنامه در طراحی بسیاری سایت‌ها استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر منسوخ شده است. جدای از اینکه سایت‌های فلش در بسیاری از دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌شود؛ بلکه توسط موتورهای بزرگ جستجو، مثل گوگل هم خوانده نمی‌شود و این به ضرر وب‌سایت شماست. بدون شک اگر سایت شما با فلش ساخته شده، وقت طراحی مجدد آن رسیده است.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  سیر تا پیاز راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی

۵. به روز نیست

به مرور زمان خیلی از قسمت‌های سایت ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد، از لوگو گرفته تا صفحه معرفی کسب و کار که اگر امکان مدیریت آسان سایت برای شما فراهم نشده باشد ممکن است مطالبی تاریخ گذشته، در سایت شما خودنمایی کند؛ ضمن اینکه بسیاری از سایت‌های قدیمی بدلیل عدم به‌روزرسانی دارای حفره‌های امنیتی هستند و اطلاعات شما را در معرض خطر قرار می‌دهند.

۶. وبلاگ ندارد

بخش وبلاگ در سایت شما که می‌تواند با عناوین مقالات یا اخبار نیز نامگذاری شود، اهمیت زیادی برای وب‌سایت شما دارد؛ اول به این خاطر که ارتباط شما را با کاربران سایتتان حفظ می‌کند و باعث می‌شود برای آگاهی از مطالب جدید به سایت شما سر بزنند و دوم اینکه تأثیر فوق‌العاده‌ای روی سئوی سایت شما دارد؛ چرا که موتورهای جستجو به انتشار مطالب جدید در سایت شما اهمیت می‌دهند و امتیازی مثبت از این بابت برایتان در نظر می‌گیرند.

۷. به کندی باز می‌شود

نزدیک به نیمی از مشتریان انتظار دارند سایت شما کمتر از ۶ ثانیه لود شود و اگر بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد وب‌سایت شما را به کل ترک می‌کنند. ضمن اینکه سرعت بارگیری سایت بر سئوی آن نیز تأثیرگذار است؛ بنابراین اگر سایت شما به آرامی لود می‌شود، احتمالاً زمان طراحی مجدد سایت تان فرا رسیده است.

۸. بازدید آن بالاست اما تماس کمی گرفته می‌شود

اگر طبق تجزیه و تحلیل ترافیک سایتتان، نرخ خروج کاربر بالاست، هر بازدیدکننده صفحات کمی را دیده و یا زمان کمی در سایتتان بوده، این به این معنی است که مخاطب، چیزی را که می‌خواهد در سایتتان پیدا نمی‌کند؛ همچنین اگر تماس از طریق سایت، کمتر از حد انتظار شماست این هم یک مقیاس قابل استناد دیگر است که یک جای کار می‌لنگد و ضرورت طراحی مجدد سایت را به شما نشان می دهد.

Share this post